ارزشمندترین چیزها، ناچیزها هستند. پس تجربیات را جمع کنید
یک نوع دیگر از بازاریابی وجود دارد که به آن بازاریابی مارکتینگ گفته می شود که امروزه به عنوان یک رکن اصلی در تبلیغات به شمار می رود و از سوی دیگر می توان بازاریابی ایمیل را به عنوان یک روش تبلیغات انقلابی نیز در نظر گرفت.این نوع بازاریابی ایمیلی می تواند گزینه خوبی برای کمپین های تبلیغاتی باشد.اگر چه بعضی افراد کاربازاریابی ایمیلی را ساده فرض می کنند در صورتی که چنین نیست و برای اینکه ایمیل های ارسال شده میهمانان خوبی برای مخاطبان باشد باید به نکاتی نیز توجه کنیم.
در کل می توان چنین بیان کرد، که کار بازاریابی ایمیلی به خاطر 5مورد زیر می باشد که صورت می گیرد.
1.تولید آگاهی 2.تقویت روابط 3.افزایش فروش 4.افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت 5.وفاداری مشتریان
بعد از مقدمه کوتاهی که در مورد بازاریابی ایمیلی گفته شد نوبت به بررسی نکات می رسد.
1.در اولین مورد باید به شناخت کاربران بپردازید و باید بررسی کنید که به کدام قشراز جامعه ایمیل را ارسال می کنید و باید برای فرستادن ایمیل گروه هایی را برای خود مشخص کنید تا حد امکان نزدیک به حیطه کاری خودتان باشد.
2.سرویس فرستنده ایمیل به کاربران و مشتریان در مقابل اطلاعاتی که از کاربر دریافت می کند یک امتیاراتی را برای آنها در نظر می گیرد تااطمینان خود نسبت به کاربران را افزایش دهد از قبیل:قرار دادن اطلاعات کاربردی در مورد خدمات و یا محصولاتی که ارائه می دهد.
3.هنگام ثبت نام کاربران برای در دست داشتن اطلاعات آنها، بهتر است از مطرح کردن سوالات غیر ضروری خودداری کنید چون این کار باعث می شود کاربر اعتماد خود را نسبت به طرف مقابل خود از دست بدهد.
- این نکته را حتما به یاد داشته باشید که یک گزینه را برای لغو ایمیل های به اشتراک گذاشته شده خود در نظر بگیرید تا از ارسال ایمیل های ناخواسته جلوگیری شود.
4. فرستنده ایمیل می تواند یک حریم شخصی بین خود و کاربران و مشتریان آماده کند و به کاربران خود این اطمینان را بدهد که اطلاعات دریافتی از آنها در این حریم محفوظ خواهد ماند و هیچ نگرانی در مورد اطلاعات خود نخواهند داشت.
5.می توانید با عضو شدن در خبرنامه های مختلف ایمیلی، ایمیل های آنها را دریافت کنید و همچنین می توانید نکته های مثبت و منفی آنها را بدست آورید.
6.قبل از اینکه بخواهید ایمیلی را برای کاربری ارسال کنید کارایی آن را بسنجید و آن را گسترش دهید و با توجه به نوع کاربران خود آن را تنظیم کنید.
7.تا حد امکان ایمیل هایی را برای کاربران ارسال کنید که کوتاه باشد و فقط مطالب مهم در آن باشد واز مطرح کردن جزئیات در آن خودداری کنید.
8.متن ایمیل های خود را به گونه ای بنویسید که قابل درک توسط کاربر باشد وکاربران این احساس را داشته باشند که ایمیل ارسالی از طرف یک شخص می باشد.
9.این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام ارسال ایمیل از به کار بردن کلمه رایگان خودداری کنید زیرا این کلمه موجب نگرانی کاربر می شود و این حدس را خواهد زد که این ایمیل ارسالی یک نوع اسپم باشد.
10.موضوعی را که برای ایمیل ارسالی خود در نظر می گیرید با متن ایمیل سازگاری داشته باشد(صداقت در کار داشتن).اگر این گونه نباشد کاربران علاقه ای به باز کردن ایمیل ارسالی ندارند.
11.در ایمیل های ارسالی خود به کاربران از کلمه هایی استفاده کنید که کاربران را جذب موضوع نماید.
12.کاربران را تشویق کنید تا ایمیل های ارسالی را به کاربران دیگر ارسال نمایند این کار باعث می شود که برندی که ایمیل را به کاربران ارسال می کند از اولویت و محبوبیت بیشتری نسبت به رقیبای خود داشته باشد.
13.کاربران می توانند با ارسال نظرات و پیشنهاد های خود نسبت به سرویس ارسالی ایمیل در هر چه بهتر شدن آن کمکی کرده باشند.
14.ارسال ایمیل به کاربران می تواند در قالب های متفاوتی از قبیل صدا،ویدئو و.. باشد صرفا متن نباشد در صورتی که کاربران علاقه بیشتری نسبت به ایمیل های متنی دارند.
15. با قرار دادن لینک های مختلف درقسمت پایین ایمیل، کاربران می توانند از آنها استفاده نمایند و به بخش های مورد علاقه خود منتقل شوند.با انجام این کار دلیلی محکم به کاربران داده شده است تا ایمیل ارسالی مورد توجه آنها قرار بگیرد.
16.تا حد امکان برای پیام های متنی از زمینه سفید استفاده نماید.
17.در متن ایمیل از فونت های مناسب استفاده کنید ان کار باعث می شود که متن مورد نظر با نظم خاصی درایمیل قرار بگیرد.
18.برای تیتر متن ایمیل ارسالی از فونت های بزرگتر و همچنین ضخیم تر نسبت به متن استفاده نماید.
19.برای اینکه از سالم بودن متن ایمیل خود مطمئن شوید می توانید آن را با استفاده سرویس های مختلف ایمیل چک کنید تا هیچ مشکلی نداشته باشد.
20.می توانید بر روی عمل کرد خود کنترل داشته باشید که این کار را می توانید به صورت ماهانه و یا هفتگی انجام دهید.
21.در هنگام دریافت Rss از نحوه ارسال ایمیل به کاربران یا گروهی از کاربران مراقب مسدود کردن رایانامه توسط کاربران باشید.
22.از بازاریابی ایمیل برای افزایش بازدید فروش بیشتر، افزایش وفاداری مشتریان، بازاریابی بیشتر، بالا رفتن ترافیک سایت، درج تبلیغات و......استفاده کنید.متاسفانه دیده شده از روش بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ برای ایجاد خلل در سیستم های رایانه کاربر استفاده می شود.
23.سعی کنید با کاربران و مشتریان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.
24.آمار ایمیل های خوانده شده را بدست آورید و در نظر بگیرید که در آن دوره چه میزان باز خوردی برای شما حاصل شده است.
25.سعی کنید به نظریات مشتری اهمیت دهید.
26.به سوالات مشتریان خود اهمیت و به سرعت پاسخ دهید.
27.کاربران و مشتریان خود را با مشخصه های معلومی دسته بندی کنید.
28.به مشتریان خود احترام بگذارید.
29.خودتان را جای کاربران بگذارید تا از نحوه عملکرد مارکتینگ خود باخبر شوید.
30.از ورود ایمیل های تبلیغاتی به داخل اسپم جلوگیری کنید.